Wycieczka klas ósmych do Warszawy

W dniach 13-14.05.2019 r. odbyła się wycieczka do Warszawy. Uczestnikami wyjazdu byli uczniowie klas ósmych oraz nauczyciele naszej szkoły.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Starówkę Warszawy. Byliśmy na Placu Zamkowym,   przy którym stoi Zamek Królewski i Kolumna Zygmunta III Wazy. Widzieliśmy Katedrę św. Jana, Kościół św. Anny, Pomnik Adama Mickiewicza, Kościół św. Krzyża ( w którym znajduje się serce Fryderyka Chopina), Pomnik Mikołaja Kopernika, Pałac Prezydencki, Barbakan oraz Pomnik Małego Powstańca, pod którym wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie. Zatrzymaliśmy się także na Rynku Starego Miasta, gdzie znajduje się Pomnik Syreny. Przejeżdżaliśmy obok Pałacu Kultury i Nauki oraz Stadionu Narodowego. Byliśmy świadkami zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Następnie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Pogłębiliśmy tam wiedzę na temat wydarzeń z 1944 r.

Drugi dzień naszego wyjazdu rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Czas spędziliśmy na poznawaniu zagadnień z różnych dziedzin nauki. Ostatnim etapem naszej wycieczki było zwiedzanie Łazienek Królewskich. Zobaczyliśmy m.in. Pomnik Jana III Sobieskiego, Pałac na Wodzie, Amfiteatr, Pałac Myślewicki i Pomnik Fryderyka Chopina.

Uczestnicy wyjazdu miło spędzili czas, mimo niekorzystnych warunków pogodowych. Wszystkim dopisywał dobry humor. Ujrzeliśmy wiele zabytków oraz ciekawych obiektów, które na pewno pozostaną nam w pamięci.