Projekty

Dofinansowania

Ogólnodostępne zajęcia sportowe dla uczniów z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej są skierowane do uczniów szkół podstawowych (w tym korzystających z wychowania przedszkolnego).

Głównym celem organizacji zajęć jest aktywizacja sportowa dzieci i młodzieży szkolnej oraz profilaktyka wad postawy oraz włączenie jak największej grupy uczniów do regularnej aktywności fizycznej. Zajęcia sportowe muszą zawierać elementy gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, realizowanej w formie odpowiadającej wiekowi możliwościom psychoruchowym uczestników.

Główne założenia realizacyjne:

  • harmonijny rozwój fizyczny oraz poprawa ogólnej kondycji i sprawności fizycznej uczniów;
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy;
  • przeciwdziałanie powstawaniu wad postawy;
  • zapobieganie nadwadze i otyłości wśród dzieci i młodzieży;
  • włączenie jak największej grupy uczniów do regularnej aktywności fizycznej.

Gmina Michałowice pozyskała środki finansowe na realizacje projektu Zajęć sportowych z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej. Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Ministerstwa Sportu i Turystyki ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów (FSZdU).

W Gminie Michałowice projekt realizują 3 szkoły podstawowe:

  • Szkoła Podstawowa w Raciborowicach;
  • Szkoła Podstawowa w Michałowicach;
  • Szkoła Podstawowa w Więcławicach Starych.

Całkowity koszt zadania planowany jest na 35 641,82 zł, w tym z pomocy finansowej Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów FSZdU 12 000,00 zł oraz z wkładu finansowego gminy w wysokości 23 641,82 zł.

Termin realizacji projektu to okres od 04.01.2023 r. do 31 grudnia 2023 r.

Małopolski Program Wspierania Uczniów
w szkołach podstawowych naszej Gminy!

Informujemy, że uchwałą Zarządu Województwa Małopolskiego Gmina Michałowice została wybrana na Partnera do realizacji projektu Małopolski Program Wspierania Uczniów współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6. Fundusze Europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego – CP4(f), Działanie 6.12 Edukacja – projekty Województwa Małopolskiego, Typ projektu A, komponent 2.

Projekt będzie realizowany w partnerstwie z Departamentem Edukacji UMWM i Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli, w dwóch szkołach prowadzonych przez naszą Gminę: w roku szkolnym 2024/2025 w Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Więcławicach Starych oraz w roku szkolnym 2025/2026 w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Michałowicach. Głównym celem przedsięwzięcia jest wsparcie uczniów, którzy mimo wysokiego potencjału nie uzyskują wyników na miarę swoich możliwości. Projekt kierowany jest również do rodziców/ opiekunów oraz nauczycieli.

W ramach partnerstwa nasze szkoły otrzymają wsparcie w formie:

  • szkoleń i wsparcia merytoryczno-metodycznego dla nauczycieli,
  • materiałów na potrzeby diagnozy uczniów, którzy mimo wysokiego potencjału nie uzyskują wyników na miarę swoich możliwości,
  • pomocy w procesie diagnozy uczniów, która zostanie przeprowadzona w szkołach przez naszych nauczycieli – szkolnych liderów projektu,
  • programów i scenariuszy zajęć dla uczniów zakwalifikowanych drogą diagnozy do warsztatów ogólnorozwojowych, które zostaną przeprowadzone w naszych szkołach przez szkolnych liderów projektu,
  • dodatkowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, która będzie realizowana w szkołach objętych projektem,
  • warsztatów i konsultacji dla rodziców dzieci, które odbędą się na terenie szkół uczestniczących w projekcie,
  • możliwości zorganizowania wyjazdów edukacyjnych dla uczniów do miejsc służących rozwijaniu ciekawości świata i aktywności poznawczej.

Dla uczniów objętych wsparciem zostanie zorganizowany konkurs z nagrodami, podczas którego będą mogli zaprezentować swoje osiągnięcia – sukcesy uzyskane dzięki udziałowi w projekcie.

Ponadto, wyłącznie dla uczestników projektu, zostanie wyodrębniona pula środków
w ramach komponentu stypendialnego Małopolskiego Programu Wspierania Uczniów, co pozwoli na dodatkowe wsparcie rozwoju ich uzdolnień.

W efekcie działań projektowych 40 uczniów klas 2-8 otrzyma wsparcie w postaci pogłębionej diagnozy, a 20 z nich będzie uczestniczyć w warsztatach służących rozwijaniu ogólnego potencjału i budowaniu motywacji do pracy nad sobą oraz wdrażających do planowania własnego rozwoju. Uczniowie będą również uczestniczyć w indywidualnych spotkaniach z psychologami/pedagogami. Rodzice/opiekunowie 40 dzieci zakwalifikowanych do zajęć, dzięki warsztatom i konsultacjom z psychologami/pedagogami, pogłębią wiedzę dotyczącą roli rodziny w rozwijaniu uzdolnień dziecka oraz podniosą kompetencje wychowawcze w tym obszarze. Nauczyciele poszerzą swoje umiejętności w zakresie rozpoznawania i wspierania uczniów zdolnych a także wzbogacą warsztat pracy o kompleksowe narzędzia diagnostyczne oraz o programy i materiały na potrzeby pracy z takimi uczniami.

Projekt przyczyni się do poszerzenia oferty edukacyjnej naszych szkół i pozwoli na realizację w praktyce edukacyjnej zasady, że każde dziecko jest zdolne.

Regulamin określa zasady rekrutacji i udziału:
* w formach zamkniętych realizowanych przez MCDN:
* nauczycieli na szkolenia dla Liderów projektu,
* psychologów/pedagogów na szkolenia dla Ekspertów w projekcie,
* nauczycieli w szkoleniach rad pedagogicznych w szkołach Partnerów Projektu,
* Liderów w sieciach współpracy i samokształcenia,
* w formach otwartych realizowanych przez MCDN:
·         rad pedagogicznych w szkołach, zainteresowanych pracą z uczniami z syndromem nieadekwatnych osiągnięć,
·         nauczycieli, psychologów/pedagogów zainteresowanych wykorzystaniem rozwiązań projektowych na rzecz uczniów w ramach regularnej praktyki edukacyjnej,
* w formach zamkniętych realizowanych przez Partnerów projektu:
* uczniów do wsparcia dedykowanego w Projekcie,
* rodziców/opiekunów prawnych do objęcia wsparciem w Projekcie, realizowanych w ramach komponentu 2 projektu pn. „Małopolski program wspierania uczniów” nr FEMP.06.12-IP.01-0471/24, zwanego dalej Projektem.

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie obowiązujący do 28.05.2025 r.

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie obowiązujący od 29.05.2025 r.

Liderzy projektu:

Elżbieta Siekierzyńska  
Patrycja Galicka

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Zakończone projekty:

🌾✨ Zakończyliśmy projekt „Lekcje z Twórcą Ludowym”! ✨🌾

Nasza szkoła wzięła udział w programie Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi, którego celem jest ratowanie lokalnych tradycji i dziedzictwa kulturowego oraz przekazywanie ich młodemu pokoleniu.

Podczas zajęć prowadzonych przez twórców ludowych uczniowie mieli okazję:
🎨 poznać tajniki rękodzieła i sztuki ludowej,
🪡 spróbować własnych sił w tworzeniu tradycyjnych artefaktów,
🪕 odkrywać kulturę i zwyczaje związane z naszym regionem.

Projekt pozwolił na bezpośredni, międzypokoleniowy przekaz umiejętności, dzięki któremu młodzież mogła nie tylko rozwijać swoje zdolności manualne i artystyczne, ale także zrozumieć wartość dziedzictwa, które od wieków buduje tożsamość naszej wspólnoty.

Efekty pracy uczniów zostały zaprezentowane w szkole i w mediach społecznościowych, aby każdy mógł zobaczyć, jak pięknie tradycja spotyka się z młodością. 🌟

🌿💚 Zakończyliśmy projekt „EkoCzynni”! 💚🌿

Dzięki wsparciu Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza uczniowie klas 7–8 naszej szkoły wzięli udział w wyjątkowym projekcie ekologicznym. W jego ramach:
🦔 zbudowali budki dla jeży, domki dla owadów i karmniki dla ptaków,
🌸 posprzątali teren przyszkolny,
🚸 zakupili znaki ostrzegawcze dla kierowców, informujące o obecności jeży,
📚 uczestniczyli w warsztatach o bioróżnorodności i ochronie środowiska.

Szczególnym wydarzeniem było spotkanie z Cecylią Malik – artystką i aktywistką ekologiczną, znaną z kampanii „Siostry Rzeki”. To inspirujące spotkanie pokazało uczniom, jak ważna jest rola lokalnych społeczności w ochronie przyrody. 🌊🌍

Projekt nie tylko wzbogacił przestrzeń wokół szkoły, ale przede wszystkim uświadomił uczniom, że małe działania mają wielkie znaczenie dla środowiska. 💪🌿

Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w realizację projektu!

Od marca do maja 2025 r. Samorząd Uczniowski naszej szkoły realizował projekt w ramach programu „Młodzi samorządowcy w akcji!”. W jego trakcie odbyły się warsztaty relaksacyjne, wokalne i taneczne, a ich uczestnicy przygotowywali dla całej społeczności szkolnej aktywne przerwy – pełne muzyki, ruchu i dobrej energii.

Zorganizowaliśmy także zajęcia integracyjne dla przedszkolaków w ramach sieci „buddies”, a dzięki zakupionemu sprzętowi (m.in. głośniki, projektor, mikser audio, drukarka) Samorząd Uczniowski będzie mógł kontynuować podobne działania w przyszłości.

W projekt zaangażowało się ok. 40 wolontariuszy, a łącznie skorzystało z niego ponad 580 osób – uczniowie szkoły i przedszkola.

Efekty projektu to nie tylko nowy sprzęt czy wydarzenia, ale przede wszystkim lepsza atmosfera w szkole, większa integracja uczniów oraz rozwój umiejętności organizacyjnych i społecznych naszych młodych liderów.

Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w realizację tego przedsięwzięcia! 

Przejdź do treści