Akcje inicjatywy
Celem innowacji jest zapoznanie dzieci z podkrakowskiej gminy Michałowice
z legendami, zabytkami, postaciami i historią starego Krakowa. Poznamy Kraków wszystkimi zmysłami – na lekcjach, na wycieczkach, podczas zwiedzania muzeów, przez udział w warsztatach i spotkaniach z ciekawymi ludźmi
Czas trwania innowacji – dwa lata.
Nauczyciel prowadzący – Beata Hejmo, Patrycja Galicka-Niegut
Innowacja ma zapewnić wysoką jakość kształcenia z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów. Głównym celem wprowadzanej innowacji jest uporządkowanie, usystematyzowanie i utrwalanie wiadomości dotyczących wybranych roślin i zwierząt.
Klasy – 3a i 3c
Nauczyciel prowadzący – Beata Hejmo, Patrycja Galicka – Niegut
Projekt kontynuuje, rozpoczęte w 2003 roku, wieloletnie działania wychowawcze, zainicjowane przez Zarząd Województwa Małopolskiego, mające na celu rozbudzenie w młodzieży zainteresowania postacią Małopolanina wszech czasów i jego nauką oraz zaszczepienie i utrwalenie w młodym pokoleniu wartości wychowawczych, które wynikają z nauczania i pontyfikatu Ojca Świętego Jana Pawła II.
Cele projektu:
- uwrażliwienie młodzieży na potrzeby innych ludzi,
- ukazanie młodzieży sposobu realizacji w życiu codziennym przesłania Ojca Świętego Jana Pawła II,
- przygotowanie uczniów do społecznego działania na rzecz potrzebujących,
- tworzenie w szkołach podstaw wolontariatu
Klasa – 7c
Nauczyciel prowadzący – Małgorzata Mełges, Edyta Sałaciak-Wielgosz
W naszej 20-osobowej klasie uczy się dwóch uczniów i dwie uczennice z doświadczeniem migranckim. Jeden uczeń chodzi do naszej klasy już drugi rok i nie ma większych problemów z nauką, natomiast pozostała trójka dołączyła do zespołu klasowego w tym roku i od początku nauka na poziomie siódmej klasy sprawiła im bardzo dużo trudności. Udział w projekcie Szkoły z Klasą z wykorzystaniem metody tutoringu rówieśniczego okazał się doskonałym rozwiązaniem w tej sytuacji. Uczniowie, którzy zostali tutorami dla uczniów z Ukrainy zgłosili się sami, ale zostali dobrani pod względem ich wiedzy i umiejętności z poszczególnych przedmiotów (osoby wykazujące większe predyspozycje do przedmiotów humanistycznych lub ścisłych).
Klasy – 7c
Nauczyciel prowadzący – Małgorzata Mełges
Przeprowadzeniu szkolnej symulacji wyborów parlamentarnych 2023 i organizacji debat w sprawach istotnych dla młodzieży jako doświadczenie kształtujące świadome postawy obywatelskie uczniów. Szkoła i uczniowie otrzymali dyplomy uznaniowe.
Klasy – SU
Nauczyciel prowadzący – Małgorzata Mełges, Elżbieta Siekierzyńska
Wirtualny festiwal “Iskier Niepodległej” to niebanalny sposób na obchody Narodowego Święta Niepodległości. W jego trakcie drużyny uczniowskie zmierzyły się z pięcioma zadaniami związanymi z ważnymi dokonaniami Polaków na polu sportu, kultury czy nauki. W wydarzeniu wzięła udział młodzież z klasy 7C i 8B. Zadania bazowały przede wszystkim na umiejętności wyszukiwania informacji i wnioskowania, nie zabraknie również wyzwań twórczych. Szkoła i uczniowie otrzymali dyplomy uznaniowe.
Klasy – 7c, 8b
Nauczyciel prowadzący – Małgorzata Mełges
Program „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny” to czwarta polska edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 roku
Klasy – 7c
Nauczyciel prowadzący – Małgorzata Mełges
W ramach projektu edukacyjnego nasi uczniowie i uczennice chcieliby stworzyć i nagrać kilka odcinków podcastu, w trakcie którego rozmawialiby o problemach, sukcesach i pomysłach młodych ludzi oraz ich spojrzeniu na takie istotne globalne kwestie jak np. migracja, ekologia czy dezinformacja. Dzięki projektowi, chcielibyśmy przekazać w ręce młodych ludzi sprawczość, dając im możliwość wypowiadania się na tematy, które są dla nich ważne. Ponadto nasi uczniowie mają tu szanse zdobyć zupełnie nowe kompetencje w obszarze wystąpień publicznych, storytellingu i nagrywania podcast.
Klasy – 7, 8 oraz Forum Młodych
Nauczyciel prowadzący – Małgorzata Mełges,Przemysław Domagała, Marta Maracha
Celem innowacji jest wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci, w tym szczególnie umiejętności służących dbałości o własne zdrowie. Kształtowanie właściwego stosunku do osób niepełnosprawnych, uświadomienie konieczności ich akceptacji, rozwijanie opiekuńczości i chęci niesienia im pomocy i wsparcia. Kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno – kulturalnych. Upowszechnienie sportu, rekreacji i aktywności ruchowej oraz kształtowanie czynnych postaw wobec bezpieczeństwa własnego i innych, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
Czas trwania innowacji – dwa lata.
Klasy – 0A, 0B
Nauczyciel prowadzący – Agnieszka Czekaj, Małgorzata Marzec
Międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Piąta edycja projektu, zaprojektowana na rok szkoły 2023/2024, polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat czynienia dobra, niesienia pomocy ludziom, zwierzętom oraz roślinom.
Klasy – 1B, 2C
Nauczyciel prowadzący – Kinga Płażek, Edyta Sałaciak-Wielgosz
Założeniem innowacji jest zachęcenie uczniów do podjęcia działań praktycznych poprzez wykonywanie różnego rodzaju prac samodzielnych potrzebnych w życiu codziennym. Celem jest motywowanie uczniów do działania, podnoszenie ich sprawności manualnej oraz kształtowanie poczucia estetyki.
Klasy – 2C
Nauczyciel prowadzący – Kinga Płażek
Założeniem projektu jest czytanie bajek terapeutycznych. Głównym celem projektu jest ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka. Bajki – pomagajki oswajają z emocjami i problemami bohaterów, a co ważniejsze zawierają wiele wskazówek, co można zrobić, by poradzić sobie w danej sytuacji.
Klasy – 0A, 0B
Nauczyciel prowadzący – Małgorzata Marzec, Agnieszka Czekaj
Głównym celem projektu są kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić “coś z niczego”. Istotne jest, by dzieci dowiedziały się, iż można tworzyć piękne dzieła, niekoniecznie kupując gotowe produkty. Dzieci doskonalą umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, koncentracji i skupienia, współpracy i porządkowania swojego miejsca pracy.
Klasy – 0A, 0B
Nauczyciel prowadzący – Małgorzata Marzec, Agnieszka Czekaj
Celem projektu edukacyjnego jest zapoznanie z pracą laboranta, nabycie i doskonalenie umiejętności wykonywania doświadczeń chemicznych obejmujących treści realizowane w szkole podstawowej. Uczniowie zapoznają się z podstawowymi technikami laboratoryjnymi, uczą się przeprowadzać doświadczenia z wykorzystaniem sprzętu laboratoryjnego. Dzięki projektowi nabywają doświadczenie w pracy ze sprzętem i odczynnikami laboratoryjnymi, uczą się dokładności i staranności wykonywania określonych czynności. Projekt ten stwarza szanse na zdobycie nowych kompetencji w obszarach pracy samodzielnej, zarządzania czasem i projektowania doświadczeń chemicznych.
Klasy – 7a, 7b, 7c
Nauczyciel prowadzący – Edyta Socha
Metoda P4C (Philosophy for Children) kładzie nacisk na zdolność dzieci do samodzielnego myślenia czy też zadawania pytań, na ciekawość dzieci oraz otwartość ich umysłów. Zajęcia z dociekań filozoficznych mają stwarzać okazje do refleksji na wybrany temat, a także do podzielenia się własnymi przemyśleniami. Wysłuchanie przemyśleń innych uczestników pozwala na wzajemne zrozumienie i uczy szacunku oraz tolerancji. Dzieci, które filozofują uczą się szanować cudze opinie, a także formułować i argumentować własne. Celem jest kształtowanie zdolności samodzielnego, logicznego, krytycznego i kreatywnego myślenia na drodze dyskusji na temat wybranych zjawisk lub pojęć abstrakcyjnych.
Klasy – 3d
Nauczyciel prowadzący – Aleksandra Pałka